Przewodnik po Internetowych Zabawkach dla dzieci.
Blog > Komentarze do wpisu

Uwolnić króla Midasa

Połączone krążki Znamy opowieść o królu Midasie? Tym, na którego Apollo rzucił klątwę - wszystko, czego król dotknął, zamieniało się w złoto, nawet jego własna córka. Celem gry Talizmania jest uwolnienie Midasa od klątwy.
Na planszy są monety z wypustkami, dzięki którym mogą łączyć się w ścieżki, ścieżka musi prowadzić od jednego talizmanu do drugiego - talizmany mają kolor metali szlachetnych i tylko jedną wypustkę. Im dłuższa ścieżka, tym więcej punktów. A punktów na każdym poziomie trzeba zdobyć określoną ilość, by przejść dalej. Na osiągnięcie tej ilości możemy poświęcić nie więcej niż 10 łańcuchowych konstrukcji.
Na kolejnych poziomach pojawiają się kłopoty (takie jak Meduza, której spojrzenie zamienia dwie monety w kamienie - aby zlikwidować potwora, trzeba go włączyć do łańcucha), premie (takie jak świetlisty kamień łagodzący gniew Zeusa) oraz niespodzianki takie jak puszka Pandory (w której może być i premia, i potwór).
Gra jest sympatyczna i bardzo mi się podoba jej edukacyjna warstwa. Zdaje mi się, że to pierwsza zabawka, dla której inspiracją były mity greckie, opisywana na tym blogu (nie licząc niegdysiejszych kolorowanek).
piątek, 26 października 2007, pi-razy-zaba
TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Sigma plus Pingwin | blog komplementarny
Zaprzyjaźnione
Nazywam się Piechowicz. Dominika Piechowicz.

Blog komplementarny

Pi razy Żaba na NK

Znasz zabawkę? Napisz!

do góry
© Agora SA | RSS | kontakt | design by kate_mac