Przewodnik po Internetowych Zabawkach dla dzieci.
Kategorie: Wszystkie | ABC | Brzdące | Drukowanki | Dźwięki | Gry | Offline | Uczanki | Varia | Łamigłówki
RSS
środa, 08 sierpnia 2012
Google doodle bieg przez płotki Igrzyska olimpijskie* Londyn 2012 trwają.
Od początku Google codziennie zmieniają doodle, czyli swoje logo, ale dopiero od wczoraj są minigry, wcześniej były statyczne obrazki.
Pewnie wielu Czytelników jest na wakacjach i nie śledzą googlowych atrakcji na bieżąco, więc uprzejmie donoszę, że możemy wcielić się w:
- płotkarza - by pobiec (wciskając klawisze lewej i prawej strzałki) i poskakać (spacja) na czas;
Google doodle koszykówka - koszykarza - by ustalić kąt rzutu (ustawieniem kursora myszy) i rzucić (spacja).
Nic trudnego, znamy takie gry, prawda?

____________
* Olimpiada to - wedle starożytnej tradycji - okres między igrzyskami.
23:05, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (14) »
poniedziałek, 09 lipca 2012
Parking Parkowanie w przyszłości będzie chyba trudniejsze niż obecnie: teraz nowe samochody mają rozmaite czujniki, czy nawet oprogramowanie, dzięki któremu samochód parkuje się sam, bez udziału kierowcy.
A według twórców gry - samochody może i będą fikuśne, ale nadal zdane na umiejętności kierowcy.
Klawiszologia jest typowa i nieskomplikowana: strzałki służą do nadawania prędkości i kierunku, spacja do hamowania.
Trzeba przeprowadzić wskazany samochód do miejsca oznaczonego strzałką - albo wyjazdu, albo miejsca parkingowego. Wolno trzy razy otrzeć auto o inny pojazd albo ściany parkingu.
Na wykonanie zadania jest minuta. Zadań jest 20.

Zabawy w parkowanie były na blogu raz i drugi, ale chyba nie więcej, bo - jak dla mnie - są frustrująco trudne.
00:45, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (13) »
poniedziałek, 21 maja 2012
Tresures Twórcy gry Skarby Morza Tajemnic (Treasures of Mystic Sea) musieli grać w wiele przestawianek, bo do swojej włożyli chyba wszystko, co dotąd wymyślono, żeby urozmaicić zabawę.
Gramy na czas na heksagonalnej planszy - celem jest jej oczyszczenie.

Niektóre pola są ciemniejsze: stają się jaśniejsze, a potem niebieskie wtedy, kiedy zniknie na nich linia co najmniej trzech identycznych elementów.
Są pola, na których elementy są zablokowane łańcuchami - taki element musi stać się częścią wzoru, żeby łańcuch opadł. Na wyższych poziomach na jednym kafelku może być i kilka łańcuchów.
Gdzieniegdzie pojawiają się zamki, blokujące ruch kafelków w dół. Zamek trzeba otworzyć kluczykiem w odpowiednim kolorze. Kluczyk uaktywnia się, kiedy opadnie na samo dno planszy. Kluczyk nie bierze udziału w przestawianiu.
Na wielu planszach pojawiają się lśniące klejnoty - podobnie jak kluczyki, trzeba je sprowadzić na dno.
Są pola zabite dechami: taka skrzynia rozbija się, kiedy w jej bezpośrednim sąsiedztwie zniknie element linii. Skrzynie mogą być wielowarstwowe.

Brzmi skomplikowanie? A to dopiero część atrakcji, bo w grze jest naprawdę wszystko.
sobota, 12 maja 2012
Pianka na skomplikowanej konstrukcji Wiosną wszedł na ekrany kin film "Lorax", a dziś trafiłam na Miniclipie na grę z nim związaną, też nosi tytuł Lorax.
Film oparty jest na książce dr Seussa, a sama gra przypomina kulki z oczkami, które bardzo lubię. Tu jest pianka i nie ma oczek, ale zasada jest podobna: trzeba zburzyć konstrukcję, na której jest umieszczona, tak, żeby znalazła się w odpowiednim miejscu. Czyli - na ziemi.
Jak to zwykle bywa, konstrukcja składa się z różnych elementów:
  • drewno można usunąć kliknięciem;
  • ze skałą nic się nie da zrobić;
  • szklane elementy pękają, gdy coś na nie spadnie;
  • różowe są sprężyste, przypominają gumę do żucia;
  • kamienie wysmarowane czymś żółtym są lepkie, pianka nie może się po nich zsuwać;
  • kamienie porośnięte czymś zielonym są śliskie;
Jest jeszcze jedna reguła - pianka nie może sturlać się ze wzgórza.
Lubię takie gry, nawet jak pianka przypomina tic-taca i nie ma oczek.
Tagi: z_oczkami
23:47, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (13) »
piątek, 30 marca 2012
Ognisty Chłopiec i Wodna Dziewczynka w Leśnej Świątyni Ognisty Chłopiec i Wodna Dziewczynka w Leśnej Świątyni to platformówka dla dwojga.
Jedno z graczy, poruszające Dziewczynką, używa klawiszy A,W,D; drugie, sterujące Chłopcem, używa strzałek.
Każde z bohaterów ma zebrać swoje kryształy i dojść do wyjścia oznaczonego znakiem swojej płci (dla ułatwienia, symbole mają też odpowiednie kolory).
W świątyni jest wiele pułapek. Główne to kolorowe kałuże. Niebieskie są śmiertelnie groźne dla Ognia, czerwone są groźne dla Wody, są też zielone, demokratyczne, niebezpieczne dla obojga.
Aby osiągnąć sukces, gracze muszą ze sobą współpracować: otwierać sobie przejścia, włączać windy, wyłączać wicher. Bez współpracy się nie da.
Platformówka jest trudna, wymaga pewnej ręki, więc nadaje się dla starszych dzieci.
21:30, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (4) »
sobota, 25 lutego 2012
Imponująca kolejka Imponująca kolejka to prosta w założeniach gra, ale trudna w graniu.
Mamy kolejkę, taką jak w wesołym miasteczku. Ale zamiast mknąć po pętlach, ta porusza się tylko prosto. Tyle, że jej tory nie są ciągłe, a przerywane - ale nasza kolejka potrafi skakać, wystarczy wcisnąć spację w odpowiednim momencie.
Celem gry jest przejechanie jak największego dystansu.
Dla starszaków.
00:44, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (4) »
wtorek, 14 lutego 2012
Serduszka, pierniczki, na walentynki Serduszka w grze, którą sobie i Wam na dziś znalazłam, wygladają bardzo apetycznie, jak lukrowane pierniczki. Te zielone na pewno są miętowe. Różowe wyglądają jak to, które Gilbert dał Ani na przeprosiny.
Ale żeby było wiadomo, że Walentynkowe bąbelki są walentynkowe, a nie gwiazdkowe, to dodano łuk (Amora) i wieżę Eiffle'a (wszak Paryż to miasto miłości).

Gry w bąbelki dawno nie było na blogu, więc przypomnę zasady: na planszy mamy kilka rzędów serduszek, i wystrzeliwujemy kolejne. Najlepiej, żeby wystrzeliwane stworzyło obok istniejących grupę co najmniej trzech jednakowych, bo wtedy znikną. A celem gry jest oczyszczenie planszy. Jeśli kilkakrotnie nie utworzymy znikającej grupy, to z góry zsunie się kolejny rząd pierniczków. A gdy serduszka dotkna dołu planszy, to koniec gry.
Tagi: bąbelki
19:41, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (2) »
poniedziałek, 06 lutego 2012
Dwie tablice, jedna różnica Tylko jedna różnica to całkiem nowy pomysł na szukanie różnic na dwóch obrazkach.
Nie ma tu skomplikowanych obrazków, na których trzeba wypatrzeć, że koło trzeciego drzewa są cztery gwiazdki, a nie pięć, nie trzeba liczyć kropek na muchomorach ani włosów w grzywie.
Mamy dwadzieścia pól na każdej tablicy. Dziewiętnaście z nich zawiera identyczne obrazki, a w jednym miejscu co innego jest z prawej, co innego z lewej. I tyle, trzeba znaleźć właściwe pole. A potem nastąpi przetasowanie i znów trzeba będzie znaleźć różnicę.
I tak przez trzy minuty - im szybciej znajdujemy różnice, tym więcej punktów na koniec. Błędne wskazanie zabiera trochę punktów, ale można wpatrywać się dalej w ten sam układ.
Dodatkowym atutem zabawy jest zawartość obrazków - są to same staroświeckie przedmioty, takie jak maszyna do pisania, kałamarz, telefon z okrągłą tarczą, zegarek-cebula, radio...
Tagi: różnice
21:38, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (3) »
sobota, 14 stycznia 2012
Dinozaur mierzony krowami Na końcu odcinka serialu "Dinopociąg" jest zaproszenie na stronę PBS Kids. Zaglądaliśmy tam już niejednokrotnie, ale pierwszy raz w związku z tym serialem.
Jak duży jesteś? to zabawa w mierzenie dinozaurów... innymi zwierzętami. Na obrazku pojawia się dinozaur i zwierzę, a Konduktor prosi, abyśmy zgadli - albo oszacowali - ile się zmieści.
Zabawa jest po angielsku, ale odpowiedzi są w postaci cyfr, nie słów, więc można bawić się bez znajomości języka. A jak się umie policzyć do 8 (taka największa liczba była do wyboru), to można samemu ocenić, czy się dobrze odpowiedziało, czy nie.
czwartek, 05 stycznia 2012
Trzej Królowie - kolorowanka I Trzej Królowie
Od Wschodu przybyli,
I dary Panu
Kosztowne złożyli.*


Jutro święto Trzech Króli, dzień kończący okres Bożego Narodzenia.
Znalazłam zbiór kolorowanek, na których są Trzej Królowie, a właściwie Trzej Mędrcy, jak ich nazywają w krajach anglojęzycznych.
Kolorowanek jest czternaście - i takie proste, i takie pełne drobnych szczegółów, jak ta, która ilustruje notkę.
___________
* kolęda
Tagi: gwiazdka
23:43, pi-razy-zaba , Drukowanki
Link Komentarze (2) »
piątek, 30 grudnia 2011
Mop i jego kość Ten sympatyczny psiak na obrazku ma na imię Mop i tu widzimy go w chwili, kiedy gra Węszyciel kości jest już szczęśliwie zakończona. A zaczyna się podobnym widokiem: psu śni się kość i nagle pojawia się w misce. Zanim Mop zdąży się nią nacieszyć, znienacka pojawia się sęp i ją porywa.
Pies wyrusza na wyprawę, aby odzyskać swój skarb.

To jest gra typu point-and-click. Czyli: wskaż-i-kliknij. Czyli: wodzimy kursorem po ekranie, klikamy tu i ówdzie, rozwiązuje się nam zagadka, a potem jeszcze tylko trzeba kliknąć w psa, żeby mógł przejść do kolejnego etapu podróży.
Tylko w jednym miejscu trzeba szybko wymyślić rozwiązanie i uciec. Poza tym to bardzo spokojna zabawa. Trudno ją nawet nazwać łamigłówką. Myślę, że nawet starszy przedszkolak powinien sobie poradzić bez większego problemu.
18:22, pi-razy-zaba , Łamigłówki
Link Komentarze (8) »
poniedziałek, 19 grudnia 2011
Cicha noc, święta noc, pokój niesie ludziom wszem Znalazłam miłą stronę ze świątecznymi grami, Warsztat Świętego Mikołaja.
Zachęcam do samodzielnego zwiedzania, można ubrać choinkę albo ulepić bałwanka, popatrzeć na Świętego Mikołaja piszącego listy i znaleźć 5 różnic na obrazkach.
W górnym menu znajdziemy kolorowanki i wycinanki z instrukcjami.

Ale najbardziej chciałam napisać o kolędzie. Na stronie znajdziemy melodie (w formacie midi) do popularnych angielskich piosenek świątecznych, a jedną z nich jest Cicha noc. Jeśli rodzina nie czuje się na siłach śpiewać samodzielnie, to może się wspomóc takim akompaniamentem.
Tagi: gwiazdka
23:14, pi-razy-zaba , Varia
Link Komentarze (1) »
wtorek, 06 grudnia 2011
Artur Warto zajrzeć na stronę filmu Artur ratuje Gwiazdkę - ale tę oryginalną, bo na polskiej jest tylko jedna zabawa, w dodatku nudna. Na oryginalnej klikamy najpierw w mikołajową grupę, a następnie w "Games".
Co tam znajdziemy?
  • Elf Creator - tworzenie elfa: płeć, rozmiar głowy, dodatki, kolor skóry, sceneria.
  • S1 w locie nad chmurami S1 Flight Simulator - symulator lotu S1, czyli wysoce stechnicyzowanych sań, jakim porusza się Mikołaj w obecnych czasach: najpierw strzałkami prowadzimy sanie po chmurach (między zielonymi bramkami najlepiej), by zdążyć na czas do strefy zrzutu prezentu; tam (również strzałkami) musimy precyzyjnie ustawić S1. Tę polecam.
  • Load the S1 - po prostu tetris.
  • Elf Launch - wystrzeliwanie elfów tak, żeby trafiły na dach, skąd mogą doręczyć prezent. Nie lubię takich gier.
  • Prezent Present Wrapping Game - trzeba zapamiętać kształt prezentu, papier i wstążkę, jakich użyto do zapakowania, i odtworzyć je. Im dalej, tym więcej rodzajów papierów, kolorów wstążek, a taśma porusza się szybciej. Tę też polecam.
  • Conveyor Belt Madness - z trzech par wrót wyjeżdżają różnokolorowe prezenty, powinny trafić do odpowiednich wlotów do magazynów. Aby tak się stało, musimy na pasach transmisyjnych uruchamiać bramki przekierowujące (klikając w nie myszą). Trudna gra, wymagająca podzielności uwagi i refleksu.
  • Elf Locker - wg słownika, to szafka elfa. Zawiera mnóstwo wyposażenia, ale nie wiem, o co w niej chodzi.
Gry mają linki do Facebooka, tak więc rodzice powinni towarzyszyć dziecku przy komputerze podczas zabawy.

Oprócz gier, na stronie są jeszcze tapety do ściągnięcia, w dziale "Downloads" - trzy ściśle związane z filmem, na czwartej są same renifery, a o związku z filmem przypomina tylko logo w rogu.
19:38, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (3) »
środa, 23 listopada 2011
Google Stanisławowi Lemowi Napisałam notkę na temat dzisiejszego logo Google.pl, ale myślę, że to nieładnie tak wszystko kawa na ławę wykładać.
Bo ja na przykład nie zauważyłam pytajnika w prawym górnym rogu i coraz bardziej zaintrygowana wędrowałam przez ten dziwny czarno-biały świat pełen robotów, odgadywałam o co chodzi w zadaniach (dwa logiczne, jedno zręcznościowe) i z wielką satysfakcją doczekałam się przeładowania strony na wyniki zapytania.
Tak więc, jeśli ktoś jeszcze dziś nie był na Google, to niech zajrzy koniecznie, nie klika w pytajnik - ani w moje "więcej" - i pobawi się z robotami.
wtorek, 15 listopada 2011
Jak stworzyć kruka Znalazłam kiedyś bardzo wciągającą zabawę w kreację świata z podstawowych pierwiastków, ale nie nadawała się dla dzieci, choćby dlatego, że jeden z etapów w znacznej mierze polegał na komponowaniu drinków.
Wczoraj odkryłam, że pomysł jest nośny i istnieje także wersja dla dzieci. Co więcej, ma nie-do-końca-złe tłumaczenie na język polski, ot, na tyle, by zorientować się w podpowiedziach. A bez podpowiedzi ciężko, jak ma się już blisko setki elementów, z których większość jest w formie mieszalnej. Czy ktoś wpadłby na to, że człowieka stworzymy, mieszając małpę z fletem?
Ale zanim dojdziemy do człowieka, musimy sobie zbudować z powietrza, wody, ziemi i ognia wszystkie inne rzeczy: piasek, lód, światło słoneczne, rozmaite rośliny, proste zwierzęta...
Wszystko w zabawie w Alchemię.

Jeszcze garść obrazków: [1], [2], [3].
19:08, pi-razy-zaba , Varia
Link Komentarze (3) »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 145
Sigma plus Pingwin | blog komplementarny
Zaprzyjaźnione
Nazywam się Piechowicz. Dominika Piechowicz.

Blog komplementarny

Pi razy Żaba na NK

Znasz zabawkę? Napisz!

do góry
© Agora SA | RSS | kontakt | design by kate_mac