Przewodnik po Internetowych Zabawkach dla dzieci.
Kategorie: Wszystkie | ABC | Brzdące | Drukowanki | Dźwięki | Gry | Offline | Uczanki | Varia | Łamigłówki
RSS
poniedziałek, 17 stycznia 2011
Laurka dla babci i dziadka Zajrzałam w statystyki i widzę, że poszukiwane są laurki dla babci i dziadka. Mamy jeszcze trochę czasu, więc może coś pracochłonnego?
Na przykład taka kwiatowo-fotograficzna laurka?

Najważniejsza rzecz, to fotografia wnuczęcia lub wnucząt - w dobie aparatów cyfrowych, uzyskanie fotki na papierze może trochę potrwać, więc decydujcie się szybko, Dzień Babci już w piątek, a Dzień Dziadka już w sobotę.
Ponadto potrzebne będą:
- kolorowe kartki,
- szblon kwiatków,
- klej,
- magnes (to według autorów strony, bo według mnie - niekoniecznie).

Wycinamy wazonik, przyklejamy do kartki (osobiście sugeruję sztywną, może być też tekturka z przyklejonym kolorowym papierem), na wazoniku można umieścić życzenia.
Ze zdjęcia wycinamy kółko zawierające buzię dziecka.
Z kolorowych kartek wycinamy kwiatki według szablonu. Na środku kwiatka przyklejamy fotkę.
Na ilustrującym przepis obrazku są to kwiatki pojedyncze, ale można też przykleić środek jednego kwiatka na innym, tak żeby płatki spodnie wyglądały spod tych na wierzchu.
Wycinamy i przyklejamy łodyżki, przyklejamy kwiatki. Na obrazku widać, że przylepiony jest tylko środek, płatki dają efekt trójwymiaru.
Jeśli mamy magnes, to przyklejamy go od spodu kartki - babcia i dziadek będą mogli przyczepić dzieło do lodówki. Bez magnesu też będzie dobrze, laurka po prostu będzie postawiona na regale czy stole, oparta o coś.


Na tej stronie są też kolorowanki z babcią i dziadkiem, a gdyby to było za mało, to w zeszłym roku też były.
23:13, pi-razy-zaba , Offline
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 16 stycznia 2011
Flaming w ZOO dla dzieci Z radością donoszę, że Pi razy Żaba ma nowego przyjaciela - ZOO dla dzieci. Jest to multimedialny projekt adresowany do przedszkolaków i opowiem wam, co można tam znaleźć.
Wybieramy podstronę dla maluchów (3-5 lat) lub starszaków (5-7 lat).
A dalej wybieramy zwierzę. Na przykład flaminga.
U maluchów obejrzymy cykl zdjeć i wysłuchamy wykładu. U starszaków jest film i trochę inny wykład. U maluchów jest link do filmu, pod ikona w postaci telewizora.

W lewym dolnym rogu jest link w postaci paletki, a obok jest ikonka w kształcie kątownika. Obie prowadzą w to samo miejsce: do bajek i kolorowanek. A właściwie, w dwa różne miejsca, bo maluchy i starszaki mają oddzielne zestawy opowieści i obrazków.
Kolorowanki dostępne są wyłącznie w postaci online, nie ma takich do wydruku (ale może to się zmieni). Pod każdą historią jest jedna kolorowanka, zazwyczaj są 3-4 na zwierzę i grupę wiekową.

W serwisie są też inne atrakcje, ale o tym będzie innym razem.
23:23, pi-razy-zaba , Varia
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 10 stycznia 2011
Ubieranka matematyczna Matematyczna ubieranka to był świetny pomysł na zabawę edukacyjną. Ubieranki cieszą się wielkim powodzeniem, czemu więc nie połączyć tego z edukacją? Choćby jako ćwiczenie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu.
Mamy dziewczynę, mamy budżet i półki z ubraniami, z których trzeba wybrać komplet taki, żeby wydana kwota ("spent") była równa zaplanowanej ("goal"). Takich zadań jest kolejno 10.
Ale, niestety, gra jest nudna, bo zmienia się tylko kwota, a zestaw ciuchów do wyboru jest ciągle taki sam. Niemniej, może się komuś przyda.
19:43, pi-razy-zaba , Uczanki
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 04 stycznia 2011
Alchemik "Alchemik", "Mag" i "Czarodziejka" to mniej więcej połowa cyklu Michaela Scotta; po angielsku wyszedł już IV tom, a autor planuje dwa kolejne, mają już tytuły. Bohaterami książek jest żyjący od kilkuset lat Nicholas Flamel, jego żona oraz współczesne bliźnięta z przepowiedni.
Dla fanów powieści przygotowana jest strona Gra Alchemika, na której znajdują się trzy gry, po przejściu których można przystąpić do testu z wiedzy o postaciach. Test jest po angielsku, ale w gry można zagrać i bez znajomości języka.

Pierwsza to układanka: symbol alchemika rozsypuje się na drobne kwadraty, które trzeba odpowiednio poprzekręcać, aby go odtworzyć, mamy na to dwie minuty.
Druga to memo.
Trzecia to zabawa typu "patrz, zapamiętaj, powtórz". O tyle nietypowa, że samodzielnie wybieramy jeden z dwóch kolorów, który pojawi się na końcu sekwencji. Musimy przejść 5 rund, aby spotkać się ze Starszym i wziąć udział w teście.
A po nim możemy sobie w nagrodę ściągnąć tapetę albo mp3 z fragmentami pamiętnika Nicholasa Flamela, tymi, które są umieszczona na początku każdego tomu.
22:04, pi-razy-zaba , Gry
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 02 stycznia 2011
Pingwin i słodycze Po okresie świąteczno-noworocznym wszyscy są chyba objedzeni słodyczami po uszy - oprócz bohatera gry P-p-pingwin.
Mały pingwin skacze po lodowych platformach, by zbierać rozmaite cukierki, ciastka i inne słodkości. Aby skoczył, musimy wybrać mu tor lotu, ustawiając kursor tak, by powstała parabola przechodziła przez słodycze, a jej koniec umożliwiał bezpieczne lądowanie - a potem już tylko trzeba kliknąć.
Gra jest malutka, trwa zaledwie pół minuty.
23:35, pi-razy-zaba , Gry
Link Dodaj komentarz »
środa, 29 grudnia 2010
Chiński smok na Nowy Rok Gra Nowy Rok dotyczy właściwie obchodów chińskiego nowego roku, który przypada później niż nasz (a kiedy dokładnie w najbliższych latach - do doczytania w Wikipedii). Ale dla nas też się nada.
W grze sterujemy smokiem opadającym z nieba. Musimy, zionąc ogniem, pozapalać unoszące się w górę latarnie. Najlepiej więcej niż jedną za jednym zionięciem. Te złote są szczególnie cenne, bo dodają "życia".
Sterujemy myszką, głowa smoka podąża za ruchem kursora. Zioniemy, klikając.

Przed grą kliknęłam w "Story". Piszą tam, że Julie Albright nie może się doczekać świętowania chińskiego Nowego Roku w Chicago wraz z przyjaciółka Ivy.
Jak się poszuka w Internecie, kto zacz, to okazuje się, że Julie jest bohaterką kilku książek Megan McDonald, tej samej autorki, która stworzyła wydaną też w Polsce Hanię Humorek.
22:29, pi-razy-zaba , Gry
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 23 grudnia 2010
Świeć, gwiazdeczko, świeć Świeć, gwiazdeczko, świeć to piosenka Arki Noego sprzed paru lat, znam ją, ale w tym roku po raz pierwszy wpadł mi w oko teledysk.
Są w nim kolędnicy podążający do stajenki, ratujący po drodze zwierzęta, które też u żłóbka chcą stanąć.

Przypomnę jeszcze, że gry i zabawy związane z Bożym Narodzeniem otagowane są hasłem Gwiazdka.

I życzę Wam wesołych świąt, drodzy Czytelnicy.
11:11, pi-razy-zaba , Dźwięki
Link Komentarze (1) »
piątek, 17 grudnia 2010
Szopka Bardzo mi się podoba jedna z zabaw bozonarodzeniwoych, którą przygotowało Yummy.pl - jest to Szopka.
Po pierwsze dlatego, że szopek w Internecie jest niewiele i raczej są to kolorowanki, najczęściej ubieramy choinki, czasem Mikołaja, lepimy wirtualnego bałwana, a komponowanie szopki betlejemskiej widzę po raz pierwszy.
Po drugie dlatego, że mamy dużą dowolność w kreacji: nie dość, że jest po kilka rodzajów postaci, możemy wybrać pasujący nam styl, to jeszcze możemy zmieniać rozmiar postaci, zwierząt, elementów. Wystarczy umieścić kursor myszy w takim miejscu, by zmienił się w krzyżyk, i wtedy można rozciągnąć lub skurczyć wybrany obiekt. Albo obrócić - kursor musi być okrągłą strzałką.
Polecam.
12:20, pi-razy-zaba , Varia
Link Dodaj komentarz »
sobota, 11 grudnia 2010
Skrzyżowanie Kiedy włączyłam grę Ucieczka lub kraksa, pomyślałam, że znów wcielę się w Panią Stop, ale myliłam się - ta gra jest zupełnym przeciwieństwem tamtej.
Tutaj nie zatrzymujemy samochodów, żeby inne mogły przejechać, ale przyspieszamy wybrane (klikając w nie), by zdążyły przejechać przez skrzyżowanie bez kolizji. Jedna kolizja kończy grę.
Gra wymaga sporo skupienia i umiejętności przewidywania. Dlatego o niej piszę. Bo z drugiej strony mam wątpliwości, czy nie uczy ona, że prędkość jest rozwiązaniem. Ale że nie w każdej sytuacji, i czasami jest zgubna, to chyba nie będzie bardzo demoralizująca?
22:29, pi-razy-zaba , Gry
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 06 grudnia 2010
Bransoletka z włóczki Dawno, dawno temu, miałam koleżankę, która posiadła umiejętność plecenia bransoletek z muliny. Zazdrościłam jej trochę, ale bez zawiści, bo jak próbowała mi opowiedzieć, jak się to robi, to wydało mi się strasznie trudne i chyba nigdy nie spróbowałam.
A dziś wieczorem znalazłam w Sieci instrukcje, jak to się robi. Myślę, że technicznie, to nie jest takie skomplikowane, jak mi się wydawało wtedy, ale trzeba mieć świętą cierpliwość.

Pierwsza strona jest anglojęzyczna i zawiera coś, czego nie oddadzą żadne słowa: film, pokazujący jak to robić. Jak wiązać te supełki i prowadzić nitkę. Są też na niej inne szkolenia oraz schematy.
Druga strona jest po polsku - to Dasia.pl. Autorka opisuje podstawowe wzory, przedstawia kilka trików i prezentuje fotografie swoich prac.
23:43, pi-razy-zaba , Offline
Link Komentarze (2) »
sobota, 04 grudnia 2010
Gra w okręty Gra w okręty, gra w statki, potrzebne dwie kartki w kratkę, dwa pisaki i kolega - to jest plan minimum. A potem tradycyjne okrzyki: "pudło!", "trafiony, płynie" i "trafiony, zatopiony".
Są też bogatsze wersje: gry planszowe, gry komputerowe. Jedną opisywałam kilka lat temu, o drugiej będzie dzisiaj.
Dzisiejsze Okręty nie wymagają już umiejętności podawania współrzędnych, za to grafikę mają nieporównanie bogatszą - morze, kawałeczek lądu, w tle szum fal. Na falach narysowane kwadraty - pole gry, a zamiast kanciastych prostokątów pełne, ożaglowane fregaty, galeony... Trafiony - płonie. Zatopiony - pozostawia po sobie kupkę spopielonych desek. Pola, w które już nie trzeba strzelać, same się oznaczają. Dodatkowo można sobie dokupić dodatkowe uzbrojenie, za punkty uzyskane za zwycięstwa na niższych poziomach.
Ale bez kolegi.
Tylko z komputerem.
Więc, ewentualnie, tylko wtedy, kiedy śnieg zasypie drogi (tak jak teraz) i kolega nie dojedzie.
01:32, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (1) »
środa, 24 listopada 2010
Korek na autostradzie Kto lubi stać w korku na drodze? Chyba nikt. A kto marzy czasem, żeby mieć samochód, który przeskoczy korek? Chyba każdy stojący w korku.
W grze Dopalacz na autostradzie mamy właśnie takie auto.
Nie dość, że możemy przeskakiwać nad samochodami jadącymi przed nami, to skokiem także zmieniamy pas ruchu na mniej zatłoczony.
Celem każdej planszy jest przejechanie wyznaczonego dystansu (odliczanego przez mijane chorągiewki) w zadanym czasie. Im wyższy poziom trudności, tym krócej możemy jechać.
Sterujemy klawiaturą: strzałka w górę to jazda do przodu, strzałki w lewo i prawo służą do zmiany pasa, strzałka w dół to hamulec; a najważniejsze, czyli skok, wykonujemy przy pomocy spacji.
23:52, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (1) »
niedziela, 21 listopada 2010
Pianinko Noddy'ego Minęło kilka lat, odkąd ostatnio pisałam o Noddym. Przez ten czas powstała jego własna strona, także po polsku.
Jest na niej zabawa dźwiękowa Kompozytor Noddy'ego - trzeba kliknąć w słowo "Gry" i ta jest pierwsza, potem wystarczy wcisnąć "Start", a potem jeszcze raz "Start" i już widzimy pianinko.
Pośrodku na górze mamy panel wyboru dźwięków, jakie będzie wydawał instrument: może to być pianino, trąbka, mogą to być odgłosy zwierząt takich jak krowa lub pies, a także znany z serialu głos piłki czy samochodzika Noddy'ego.
Możemy sobie pograć - wciskając klawisze na ekranie myszką, albo układając palce na klawiaturze komputera: białe zaczynają się od A, czarne są w odpowiednich miejscach rząd wyżej. Jak już potrenujemy granie, to możemy sobie nagrać melodię i zaraz ją odsłuchać - odpowiednie przyciski są po prawej stronie.
Możemy też posłuchać gotowych melodii: jedna jest z serialu, a druga to "Mrugaj, mrugaj gwiazdko ma".
19:31, pi-razy-zaba , Dźwięki
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 18 listopada 2010
Zjazd gnieźnieński w 1000 roku Trafiłam na cudo. Jest to Animowana historia Polski, niespełna 9-minutowy film, przygotowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, prezentowany na EXPO 2010 w Szanghaju.
Cudo, ale nie wiem, komu je pokazać. Wydaje mi się, że najlepszym odbiorcą będzie dziecko co najmniej po VI klasie podstawówki, które będzie umiało rozpoznać przedstawione wydarzenia.
W filmie widzimy symboliczne scenki z datą, płynnie przechodzące jedna w drugą, przeplatane tłem obyczajowym. Od czasu do czasu mapa.
Film zaczyna się w IX wieku, od legendarnego Lecha, kończy w XXI, wejściem Polski do Unii Europejskiej.
22:04, pi-razy-zaba , Uczanki
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 15 listopada 2010
Surferka Pozostajemy przy utrzymywaniu równowagi. Ale dzisiaj gra zręcznościowa, a nie logiczna, jak poprzednio.
W Surf or sink wcielamy się w dziewczynę, która dopiero uczy się trudnej sztuki pływania na desce. Nie ma mowy o ślizganiu się na szczytach fal, ona dopiero uczy się utrzymywać równowagę i omijać przeszkody. A sporo śmiecia pływa w oceanie, niestety.
Aby pomóc surferce utrzymać równowagę, wciskamy strzałki w lewo i w prawo - wskaźnik balansu jest nad dziewczyną. Śmieci, boje, ptaki i innych surferów omijamy wciskając strzałkę w górę i w dół. Celem każdego poziomu gry jest dopłynięcie do brzegu,w prawym górnym rogu widzimy, jak jeszcze jest daleko.
21:23, pi-razy-zaba , Gry
Link Komentarze (1) »
Sigma plus Pingwin | blog komplementarny
Zaprzyjaźnione
Nazywam się Piechowicz. Dominika Piechowicz.

Blog komplementarny

Pi razy Żaba na NK

Znasz zabawkę? Napisz!

do góry
© Agora SA | RSS | kontakt | design by kate_mac